Occidentul si familia occidentala. Deosebiri si incompatibilitati cu familia romaneasca

De col (r) Vasile Miron 04 Iulie 2013, 09:14 Atitudini
Spre deosebire de noi si de stramosii nostri care au adoptat cel mai uman fel de viata si de concepere a relatiilor interumane, occidentul actual a aparut in istorie mult mai tarziu creandu-si, incepand cu secolul XVI-lea, un alt sistem filozofic, sistemul filozofic nationalist.

Acest sistem considera ratiunea, judecata, gandirea ca izvor si temei al cunoasterii si a dat culturii omenesti o seama de reprezentanti de marca cum sunt: Francisc Bacon - englez (secolele XVI-XVII), Descartes - francez (secolele XVI-XVII), Spinoza-olandez, Leibnitz - german, Diderot - francez, I. Kant - german (secolele XVIII-XIX) si altii pana in zilele noastre.

Este adevarat ca filozofii rationalisti ai occidentului din secolele XVI-XX, prin reprezentantii sai amintiti, au contribuit la dezvoltarea stiintei moderne manifestand o incredere nemarginita in capacitatea de cunoastere a ratiunii umane fata de lumea vazuta.

Datorita acestui fapt au putut avea loc dezvoltarea stiintei si tehnicii, progresul tehnico-stiintific al lumii occidentale care au permis omului sa intreprinda calatorii in spatiul cosmic, sa faca incursiuni in lumea subatomica, sa puna bazele unei vieti decente si confortabile, sa dezvolte economii extrem de eficiente economico-financiar. A dat nastere si societatii de consum care este un fenomen negativ.

Capitalismul occidental are insa prea multe racile ca sa poata fi oferit ca model pentru altii deoarece: distruge natura, ii alienea\a pe oameni, produce multa saracie in interiorul tarilor celor mai dezvoltate, creeaza saracie pe plan mondial, ca de exemplu "lumea a treia", polarizeaza bogatiile lumii in cateva tari care sunt mai dezvoltate industrial, promoveaza relatii inechitabile intre oameni si state si mari diferentieri sociale.

Marea carenta a culturii occidentale intemeiata pe filozofia rationalista, care manifesta incredere nemarginita in puterea ratiunii umane, este aceea ca nu vrea sa stie de iubirea de aproape si a inchis omul intr-o lume finita ridicand o bariera de netrecut in calea cunoasterii MONUMENTALE a lumii, nu a stimulat nici creatia populara (folclorul), a generat conflictul intre stiinta si credinta.

De altfel, ultimele lucrari de creatie populara din cultura occidentala sunt: "Chanson de Rolan" (Cantec despre Roland) din secolul al XIII-lea francez si "Nibelungenlied" (Cantecul Nibelungilor) din secolul al XIII-lea german. Ratiunea lipsita de iubire si mila este expresia unei ratiuni dezumanizate care se poate intoarce oricand impotriva omului pentru a-l distruge.

Pe cat de spectaculoase sunt rezultatele acestei culturi in domeiul tehnologic pe atat de monstruoase sunt cruzimile pe care ea le-a generat: rasismul fara margini, purificarile etnice numeroase care au avut ca rezultat exterminarea unor populatii (rase) considerate inferioare: bosimanii, tasmanienii, amerindienii, negrii americani, burii; cele doua razboaie mondiale - cele mai salbatice si pustiitoare, holocaustul, gulagul, Hirosima si Nagasaki, violenta de masa cotidiana, drogurile si drogatii, homosexualitatea legalizata, sclavia moderna, ura de clasa si de rasa, ideologiile fasciste si comuniste, terorism, asasinate, criminalitate organizata, SIDA s.a., toate izvorate dintr-o ratiune care nu vrea sa stie de iubire ca principiu social.

Adevaratul remediu al acestor stari de lucruri si fapte, repetabil oricand si oricat, il putem descoperi in procesul desavarsirii umane, tintind la intalnirea dintre minte si inima, dintre ratiune si iubire ca izvor de armonie si pace interioara a omului, valori neintalnite in cultura occidentala. ratiunea incalzita de iubire ramane pusa in slujba omului si a societatii umane si duce la armonie si pace sociala.

Occidentul, in cursul istoriei sale, prin filozofiile si practicile adoptate, s-a indepartat de firescul naturii omenesti; biserici se inchid din lipsa de enoriasi, copiii traiesc de la 16 ani separati de parinti; sarbatorile religioase au devenit exclusiv manifestari comerciale etc. S-a pierdut acel fior al vietii simple, apropiate de natura.

Acolo vom ajunge si noi, daca vom nesocoti si vom renunta la valorile noastre si la bunele traditii stramosesti Desigur, pot avea loc intre noi si occident schimburi de valori: occidentul sa arate Romaniei calea realizarilor tehnologice si manageriale, iar noi, la randul nostru, sa-l ajutam sa redescopere firescul sanatos al vietii, sa-l invatam sa vada si sa gandeasca altfel ceea ce occidentul nu vede sau refuza sa vada.

Acestea ar cam fi domeniile si directiile schimburilor de valori dintre Romania si Occident si nu sa ne lasam prada ideilor si practicilor oculte occidentale aduse de catre unii fara discernament.

Minunata familie romaneasca, una din principalele Institutii ale Constiintei Nationale Romanesti, are menirea, alaturi de alte institutii si structuri la fel de importante in individualizarea noastra ca popor, de a fi AXA MORALA fara de care natiunea noastra nu ar putea dainui, deci, sanatatea familiei romanesti este problema interna a statului roman, ca reprezentant al societatii, care se rezolva prin procedee romanesti si nu cu elemente de imprumut.

 

Autor col (r) Vasile Miron 04 Iulie 2013, 09:14 Atitudini
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate