Istoria tragica a Romaniei postdecembriste (II)

De col (r) Vasile Miron 31 Iulie 2013, 13:32 Atitudini
Tarile implicate in evenimentele din Romania, atat in decembrie 1989 cat si in anii urmatori, si-au luat rasplata detinand fiecare pozitii cheie in ramuri importante ale economiei romanesti, chiar pozitii strategice.

Ne autosugestionam ca traim in pace si ne prefacem ca nu observam participarea noastra efectiva, contrara intereselor nationale, prin blocada si sustinere diplomatica, a razboiului impotriva Iugoslaviei si la razboiul impotriva Afganistanului si Irakului si ne laudam cu conditia de membri ai NATO care sa ne asigure protectie (impotriva cui?) desi de cand ne stim nici un militar occidental n-a murit luptand pentru Romania.

La adresa Romaniei o serie de organizatii occidentale (nu separate de statele respective) lanseaza o serie de "teorii" privitoare la necesitatea revizuirii Trianonului in cadrul noii ordini europene. Se pare ca Mitteleuropa se construieste, arhitectii ei prezentand-o drept singura alternativa la problemele culturilor regionale ale etniilor minoritare, autonomiilor teritoriale sub diferite forme etc. care nu reprezinta altceva decat un atac abil la existenta natiunilor si a statelor nationale, atacuri in fata carora statul roman s-a dovedit, inca o data, a fi neputincios.

Una din numeroasele variante de atentat la existenta statului national roman o reprezinta proiectul unei "Confederatii Dunarene", sub tutela ungara sau austro-ungara, care sa cuprinda: Slovacia, Transilvania, Banatul sarbesc, Croatia si Slovenia.

Pentru materializarea acestei idei exista si un program, in 16 etape, cunoscut sub numele de "Alpii-Adria" sprijinit de catre Vatican.Sarcina infaptuirii lui ar reveni Serviciului de Informatii si Ministerului Afacerilor Interne german cu sprijinul organizatiei "Inter-Marinii" creat de Vatican cu sediul la Paris.

Un alt pericol la adresa independentei si inegritatii teritoriale a Romaniei il reprezinta si participarea la acele programe de dezvoltare euroregionala, mai ales in Transilvania, crearea acelor "Euroregiuni Carpatice". In primul rand, dezvoltarea euroregiunilor, asa cum a fost ea conceputa si cum se practica, duce la dezagregarea conceptului si a politicii de dezvoltare nationala, a sistemului integrat al economiei nationale.

Cele trei mari amenintari azi la adresa securitatii nationale a Romaniei

Securitatea nationala reprezinta una dintre necesitatile fundamentale ale unei tari. Economia a devenit campul principal de bataie intre state pentru realizarea obiectivelor privind securitatea nationala. Razboiul economic este practic o stare cvasipermanenta. Victoria intr-un razboi este rezultatul combinarii judicioase a mijloacelor violente cu cele non violente.

Factorii de risc care vizeaza securitatea nationala au in prim plan masuri de natura economica. Daca avem in vedere faptul ca pierderile suferite de Romania, din decembrie 1989 si pana inclusiv anul 1992, sunt de cateva ori mai mari decat pagubele din primul si al doilea razboi mondial luate la un loc, ne dam seama ca principalul factor de risc, principala amenintare la adresa securitatii Romaniei, este factorul economic.

Daca adaugam la aceste pierderi si cate un miliard de dolari anual pana azi, ne dam seama nu numai cat a pierdut si pierde in continuare Romania de dupa 1989 dar si de ce factorul economic, asa cum se prezinta el astazi, constituie principalul factor de risc la adresa securitatii nationale.

Reforma economica declarata de reprezentantii postdecembristi ai puterii,(care in realitate a constituit reformarea economiei romanesti, scoaterea ei din uz sau, cu alte cuvinte, falimentarea programata a economiei romanesti), trebuia sa vizeze, printr-o strategie economica adecvata, masuri pentru pastrarea si dezvoltarea capacitatilor de productie ale tarii si a independentei de decizie in ceea ce priveste utilizarea resurselor material-energetice si dezvoltarea ramurilor de importanta strategica. Dar nu s-a vrut asta... S-a voit desfiintarea economiei romanesti.

Caderile economiei romanesti dupa 1989 dictate de catre FMI si BM, prin reprezentantii lor in structurile de putere din Romania, au dus la o agravare fara seaman a crizei economice, financiare si sociale din tara. "Masurile" adoptate, inca din decembrie 1989, de catre "noua putere instalata in Romania" cum au fost: Comunicatul Consiliului FSN din 22 decembrie 1989, prin care au fost dizolvate toate structurile de putere..., demis guvernul, si-a incetat activitatea Consiliul de Stat si institutiile sale, au imprimat economiei si societatii romanesti caderi catastrofale care le-au impins pe marginea prapastiei.

Tot la falimentarea programata a economiei si societatii romanesti au contribuit si alte actiuni ale noii puteri "romanesti" cum ar fi: demolarea brusca a vechilor structuri economice si de stat, desfiintarea rolului economic al statului fara a se pune ceva mai eficace in loc, desfiintarea centralelor industriale si a pietei internationale a Romaniei prin scoaterea ei din CAER, fara sa fi fost inlocuita cu o alta piata, au determinat prabusirea economiei si a pietei romanesti, caderea catastrofala a nivelului de viata si de sanatate al romanilor.

In aceste conditii si al cadrului "legislativ" antiromanesc s-a produs procesul de dezindustrializare a tarii, cand, de fapt, ar fi trebuit ca, in noile conditii, sa aiba loc o industrializare moderna si sustinuta. Dar, nu s-a vrut ca Romania sa-si pastreze si sa-si dezvolte capacitatea concurential/competitiva pentru marile puteri occidentale.

Va urma.

 

Autor col (r) Vasile Miron 31 Iulie 2013, 13:32 Atitudini
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate