Familia romaneasca - institutie fundamentala de formare si dezvoltare a constiintei de sine a romanilor (II)

De col (r) Vasile Miron 02 Iulie 2013, 08:22 Atitudini
Se recunoaste sau nu, dar criza din societatea romaneasca actuala, zisa si criza de identitate, criza de sistem etc., are printre cauzele care o determina si criza familiei romanesti in virtutea faptului ca familia reprezinta celula de baza a societatii cu rol fundamental in stabilitatea societatii.

Dar criza din societatea noastra mai are multiple alte forme de manifestare, cum ar fi: criza morala, criza culturii si ideologiei romanesti, criza de autoritate a institutiilor statului, criza din sistemul de educatie, criza din sistemul sanitar, lipsa cronica a locurilor de munca care ii obliga pe romani sa-si caute de lucru in strainatate traind lungi perioade de timp despartiti de familie, de sotie si de copii.

Hiperbolizarea societatii romanesti postdecembriste alcatuita, pe de o parte, dintr-o mare masa de oameni saraci si foarte saraci, care traiesc de pe o zi pe alta si dintr-o nomenclatura de baroni super bogati aflati intr-o furibunda goana dupa imbogatire prin orice mijloace, pe de o parte, a bulversat grav relatiile sociale inclusiv pe cele de familie.

Dar saracia nu constituie principala cauza a crizei din familie si nu justifica decat partial si nesemnificativ violenta domestica, abandonul familial, iresposabilitatea unor cupluri fata de cresterea si educarea copiilor.

Romania a cunoscut in indelungata sa istorie mai multe epoci de saracie si de crize, poate mai multe chiar decat alte popoare, dar familia chiar si-a intarit fiinta si functia si rolul de celula de baza a societatii fapt pentru care aceste epoci de greutati si de saracie au putut fi mai usor depasite decat se pot depasi acum.

Am avut si inca mai avem o familie minunata si unica in lume pe care trebuie sa o pastram si sa o aparam de pericolele ce o ameninta, familie care ne-a fost istorie, factorul formativ hotarator, pastratoarea si cultivatoarea unitatii de neam, primul nostru dascal, prima noastra scoala prin care ne-am putut apara identitatea cultural-lingvistica si religioasa proprie in lungile vremi de restriste si sub apasatoare juguri straine, una din principalele Institutii ale Constiintei Nationale Romanesti.

Cauza principala a crizei din familia romaneasca consta tocmai in aplicarea in viata de familie a multor teorii si practici diversioniste in materie, toate de sorginte occidentala, care supun unui foc concentric si axiologic temeliile familiei romanesti.

Multi romani, dorind sa fie mai occidentali decat occidentalii, chiar avand functii importante pe scara ierarhiei sociale, in realitate dovedindu-se a fi niste snobi si semidocti, iau ca model familia occidentala renuntand la traditiile si datinile stramosesti si crestin ortodoxe pe care se intemeiaza familia romaneasca, preiau fara discernament practici si obiceiuri din cultura, religiile si familia occidentala fara sa ia in considerare cat de cat ca acestea se intemeiaza pe alte sisteme filozofice nepotrivite pentru familia romaneasca, provocandu-i acesteia o criza cu repercursiuni directe si grave in viata intregii societati.

Unii dintre romani au devenit prea creduli fata de multitudinea de teorii diversioniste despre familie venite din afara care neaga si denigreaza valorile noastre nationale consacrate, inclusiv din domeniul familiei, sunt din cale-afara de receptivi la sfaturile si indemnurile occidentale, numai si numai dintr-o dorinta cosmopolita de a fi pe placul occidentului, ignorand valorile si traditiile propriului popor.

Extrafoland asemenea teorii si idei s-ar putea trage concluzia ca si crestinismul si religia, care dateaza de circa 2000 de ani, ar putea fi depasite de evolutia societatii. A sustine o asemenea stupiditate ar impinge societatea inapoi cu mii de ani.

Crestinismul, chiar daca unii dintre propagatorii sai de mai tarziu l-au patat cu sange, a reprezentat si reprezinta un factor social de progres si nu este, nu poate fi depasit, el constituind cadrul perfect de viata sociala, de promovare si mentinere a armoniei in familie.

Oamenii in schimb, inclusiv unii ierarhi ai bisericii, sunt cei care pot cadea prada teoriilor care considera ca familia intemeiata pe casatorie intre parteneri de sexe diferite este depasita de evolutia societatii si nu mai este la moda. Printre practicile anticrestine, impuse din afara in intemeierea si viata de familie, intra si acceptarea ca legala si normala a homosexualitatii, a casatoriei intre parteneri de acelasi sex. Oare, chiar s-a uitat de motivele pentru care au fost nimicite Sodoma si Gomora si nu numai ele?

La bulversarile si instabilitatea familiei romanesti mai contribuie si alte cauza cum sunt: usurinta iresponsabila cu care se incheie unele casatorii fara ca autoritatea in cauza sa verifice cat de bine se cunosc intre ei viitorii soti si daca sunt pregatiti sau nu pentru viata de familie.

Mai contribuie la aceasta instabilitate si consumul de droguri si de bauturi alcoolice de catre multi tineri, convietuirea unora in conditii de promiscuitate cat si influenta negativa a programelor sexi si emisiunilor Big Brother transmise pe posturile TV, a lipsei educatiei sexuale in scoli si licee precum si practicarea relatiilor sexuale inaintea majoratului si altele asemenea lor.

Datorita acestor cauze, cat si influentei "teoriilor si practicilor" in materie aduse din afara si aplicate in intemeierea familiei romanesti, a libertinajului sexual, in Romania de azi numarul "copiilor din flori" si al divorturilor este cel mai mare din Europa iar al casatoriilor cel mai mic.

O mare raspundere pentru bulversarile si instabilitatea familiei romanesti revine statului roman care, in mod inexplicabil, neinteresandu-se de viitorul societatii romanesti, nu ia in considerare cuceriri elementare ale stiintei geneticii si bioritmologiei in stabilirea compatibilitatii dintre partenerii unui cuplu, barbat-femeie, nu a elaborat inca si nu aplica norme precise de respectat in intemeierea si in viata de familie si nimeni nu le da sfaturi genetice viitorilor insuratei in vederea preintampinarii aparitiei la noii-nascuti a unor boli genetice si ale diferitelor malformatii congenitale si a avea o viata de familie fericita si descendenti sanatosi si nu handicapati si viitor dependenti social.

Evitarea incompatibilitatilor si respectarea de catre cupluri a sfaturilor genetice primite poate reduce riscul unor asemenea imbolnaviri cu pana la 60-70%.

Impunerea unor norme obligatorii de respectat in aceasta privinta nu inseana nici ingradire si nici amestec in viata intima a persoanei deoarece produsul unor asemenea relatii priveste, in primul rand, societatea, apasa si asupra societatii care nu poate fi indiferenta fata de actiunile si sanatatea membrilor sai.

Nu este pusa la punct, cu norme sanitare precise, nici viata femeii gravide, ea desfasurandu-se astazi destul de primitiv, fara controale medicale prin care sa se urmareasca starea de sanatate a viitoarei mame precum si evolutia sarcinii.

De asemenea nu sunt sau nu se respecta norme care sa scuteasca femeile gravide de unele munci mai grele care pot dauna fatului si nu sut nici ferite de medii sociale vicioase fizic si moral. Rezultatele care se obtin ca urmare a lipsei unor asemenea actiuni nu pot fi multumitoare.
Material de col (r) Vasile Miron

 

Autor col (r) Vasile Miron 02 Iulie 2013, 08:22 Atitudini
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate